참고자료

[기감] 5.8.2. 피앤지 Products








5.8.2. 피앤지 Products










제품 소개

P&G는 ‘당신이 알고 신뢰하는 250여개의 브랜드에 대한 책임을 지고 있다’고 주장하고 있다.

- 유아용품(기저귀, 와이퍼, 일회용 턱받이)
브랜드 : 팸퍼스, 빕스터스, 러브스

- 뷰티용품(화장품, 향수, 콜론(방향제), 헤어용품, 데오드란트/땀억제제, 개인위생용구, 피부관리용품)
브랜드 : 올드 스파이스, 커버걸, 맥스 팩터, 헤드앤숄더, 팬틴, 오레이오일, 비달사순, 워시앤고, Circ, 시크릿, 페어리 토일렛 숍, 휴고 보스, 라우라 비아죠띠  

- 패브릭 및 홈제품(표백제 및 세척첨가제, 특수직물세탁용품, 주방세제, 섬유 린스, 하드표면 클리너, 가정용 클리너, 세탁용품, 린스)
브랜드 : 페브리즈, 캐스케이드, 코멧, 미스타클린, 스위퍼, 드레프트, 타이드, 페어리, 레노르, 바운스

- 여성제품(생리대와 탐폰)
브랜드 : 올웨이즈, 탬팩스

- 식음료(과자, 쇼트닝과 기름, 음료, 땅콩 버터)
브랜드 : 써니딜라이트, 지프(스머커에 매각되었다), 프링글스

- 의약품(위장병, 구강제제, 호흡기 치료제, 처방약)
브랜드 : 크레스트, 이암스, Dantrium, 빅스

- 티슈&타올 (얼굴과 화장실 휴지, 종이타월)
브랜드 : 바운티, 챠민, 퍼프스

Products

P&G claims to ‘be responsible for more than 250 brands you know and trust’.[16]

- Baby Care (nappies, wipes, disposable bibs)
Brands include: Pampers, Bibsters, Luvs

- Beauty Care (cosmetics, fragrances, colognes, hair care, deodorants /antiperspirants, personal cleaning, skin care)
Brands include: Old Spice, Cover Girl, Max Factor, Head & Shoulders, Pantene, Oil of Olay, Vidal Sassoon, Wash & Go, Circ, Secret, Zest, Fairy Toilet Soap, Hugo Boss, Laura Biagiotti

- Fabric and Home Care (bleach & pre-wash additives, care for special fabrics, dish care, fabric conditioner, hard surfaces cleaners, household cleaners, laundry, produce rinses)
Brands include: Febreze, Cascade, Comet, Mr.Clean, Swiffer, Dreft, Tide, Fairy, Lenor, Bounce

- Feminine Care (sanitary pads and tampons)
Brands include: Always, Tampax

- Food and Beverage (snacks, shortening and oil, beverages, peanut butter)
Brands include: Sunny Delight, Jif (has just been sold to Smucker), Pringles

- Health Care (gastrointestinal, oral care, respiratory care, prescription drugs)
Brands include: Crest, Iams, Dantrium, Vicks

- Tissues&Towel (facial & toilet tissues, paper towels)
Brands include: Bounty, Charmin, Puffs

‘식품범죄 : 써니딜라이트’

‘프록터앤갬블의 오렌지 음료인 써니딜라이트는 “아이들의 성장에 매우 좋은 것”으로 판촉되었다.’마시는 비타민을 강화한 이 쥬스는 제품의 신선도를 강조하기 위해 슈퍼마켓 냉장 캐비닛에 넣어 배치하였다. 그러나 이 제품에 대해 – 잘 알게된 부모들 – 정교한 구매자들은 서니딜라이트가 너무 과장되게 선전하고 있다며 건강에 문제가 생길 수 있음을 알게되었다. 캐스린 플렛은 각 병마다 5%의 주스만이 들어있다고 주장하며, 그 나머지 95%는 다른 이상한 알수 없는 것들이 들어있다고 결론내렸다.’

플로리다학귤협회는 서니플라이트의 사기성 광고사례에 대해 P&G를 고소하겠다고 위협하고 있다. 설탕오렌지 음료를 쥬스로 판매한 것은 사실 어린이와 부모를 속여 “가짜 쥬스”를 마케팅한 것이라고, 플로리다감귤산업과 소비자단체그룹은 말하고 있다.

‘음식에 대한 범죄’에 대한 더 많은 내용은 기업 범죄 절을 참조하시오.  

화학 제품

‘당신이 만들고자하는 것 – 화장품, 샴푸, 식품, 의약품, 세제, 윤활제, 코팅, 고무, 플라스틱 제품 – 이 무엇이든간 정하기만 한다면, 우리(P&G)는 당신이 필요로하는 그대로 언제 어디에서나 당신이 필요로 하는 그것들을 최고 품질의 기초유지화학제품들을 당신에게 전달할 것이다. 50년 동안, P&G는 화학가공산업에 최고 품질의 기초유지화학제품들을 공급해 왔다.’

P&G 화학 제품에는 지방산 알콜, 메틸 에스터, 광절단 지방산, 글리세린, 3급 아민과 전문 화학 물질이 포함되어 있다. 참조 : www.pg.com/docChemicals/mainmenu.htm

의약 제품

P&G는 또한 미국에서 1970년대 후반에 시작한 상대적으로 젊지만 전역에 확대된 제약 사업부가 있다.
‘Crimes against Food: Sunny Delight’

‘Procter & Gamble’s orange drink, Sunny Delight, is promoted as “the great stuff kids go for”. The drink vitamin-enriched juice is placed in supermarket chiller cabinets to emphasise the product’s freshness. But the increasingly sophisticated purchasers for the product – informed parents – were sceptical of Sunny Delight’s health claims, which were exposed as overstated.’[17] Kathryn Flett claims there is only 5% juice in each bottle, and concludes ‘that that leaves 95 per cent Other Weird Shit pretty much unaccounted for.’[18]

The Florida Department of Citrus is threatening to sue P&G over alleged deceptive advertising practices for Sunny Delight. The sugary orange drink marketed as a juice beverage is actually “junk juice” whose marketing deceives children and parents, Florida’s citrus industry and a consumer interest group says.

For more ‘crimes against food’ see the corporate crime section below.

Chemical Products

‘Whatever your manufacturing focus – cosmetics, shampoos, food, pharmaceuticals, detergents, lubricants, coatings, rubber or plastics products – we (P&G) have the capability to deliver the high-quality oleochemicals you need just the way you need them, when and where you need them. For more than 50 years, P&G has supplied high-quality oleochemicals to the chemical processing industry.’ [19]

P&G chemicals include Fatty Alcohol, Methyl Ester, Light Cut Fatty Acid, Glycerine, Tertiary Amines and Speciality Chemicals. See: www.pg.com/docChemicals/mainmenu.htm

Pharmaceutical products

P&G also has a relatively young, but expanding pharmaceuticals division which began in the US in the late 1970s.

멜로드라마

P&G는 그들의 제품을 소비자에게 도달하도록 하는 방법으로 ‘멜로드라마’의 개념을 만들었다. 기업 범죄 절을 참조하시오.

연구 및 개발

P&G의 이 분야에서 그들의 성과에 대해 :

‘작년에, P&G는 전 세계 19개 개발센터와 거의 100개 대학에 17억 달러[11.77억 파운드]를 투자했다.’

‘P&G는 기술과 첨단 과학을 이끔을 통해 이를 현실화하고, 소비자의 요구와 갈망을 깊이 이해하여 성공적인 혁신 제품을 보장해 갔다.’

무엇보다도 P&G는 올해 촛점그룹(테스트 대상의 특정 상품이나 그 상품과 관련된 사항을 토의하는 소비자 그룹) 및 테스트 시장에 수십억 달러를 사용했다. ‘새 상품을 밖으로 내기 전에, 이 회사는 일반적으로 중소 규모의 미국 도시에서 필드 테스트를 수행하는 데 몇 개월의 시간과 수백만 달러의 돈을 사용하고 있다.

기본 모델 : 연구는 비밀리에, 그리고 강력한 브랜드를.’

P&G는 인터넷에서 사용하는 수 많은 도메인 이름을 가지고 있고, 수 많은 특허(2001년 7월 현재 최소 27,000개)를 소유하고 있다. P&G는 이제 막 자사의 지적 재산권을 기술이전하기 시작했다[회사의 비밀 문화의 궤도를 바꾸고 혁신을 가속화하는 P&G의 전략변경에 따라 특허 포트폴리오를 오픈하고 있다]
이제 P&G는 모든 특허 포트폴리오를 어떤 외부인에게도 라이센스를 사용할 수 있도록 하고 있는데, 적어도 5년간 특허가 존재하였거나 P&G에서 최소한 3년 동안 사용했던 특허(27,000 특허 중 10% 미만만이 P&G 제품 생산에 사용되었다]를 대상으로 했다.  

또한 아래의 ‘연구와 교육에 미치는 영향’ 및 ‘기업 범죄’ 섹션을 참조하시오. P&G는 연구와 교육 참여에 관하여 인상적인 기록을 가지고 있다.

Soap Operas

P&G has invented the concept of ‘soap operas’ as a way of reaching consumers with their products. See the Corporate Crime section.

Research and Development

P&G about its achievements in this field:

‘Last year, P&G invested over $1.7 billion [£1,177 billion] in research and development at 19 technical centres and nearly 100 universities around the world.’[20]

‘P&G credits its success in product innovation to deeply understanding consumer needs and desires and bringing these to reality through leading edge science and technology.’[21]

Above all, P&G spends billions of dollars a year using focus groups and testing markets. ‘Before rolling out a new product, the company typically spends several months and millions of dollars to conduct field tests in a handful of midsize, middle-American cities.

Basic model: Research secretly, and carry a strong brand.’[22]

P&G owns dozens of patents (some 27,000 at last count, July 2001) [23], and dozens of domain names for use on the Internet [24]. P&G has just started licensing out its intellectual property [Opening the patent portfolio fits in P&G’s strategy to alter the trajectory of the company's secretive culture, and accelerate innovation]. Now every patent in the P&G portfolio is available for license to any outsider, as long as it has existed for at least five years or has been in use in a P&G product for at least three years [less than 10% of the 27,000 patents are currently being used in P&G products], whichever comes first. [25]

See also the section on ‘Influencing Research and Education’ and the ‘Corporate Crime’ section below. P&G has an impressive record with regard to involvement in Research and Education.

———————————————————————-
References

[16] www.pg.com/products/pg_products.jhtml?toolbar=/common/lbarmain.jhtml (source: P&G, date viewed: 22/10/01)
[17] www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4226753,00.html (source: The Guardian, date viewed: 10/10/01)
[18] www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4235764,00.html(source: The Guardian, date viewed: 10/10/01)
[19] www.pg.com/docChemicals/ovrvew-e.htm (source: P&G Chemicals, date viewed: 18/10/01)
[20] www.pg.com/about_pg/science_tech/sectionmain.jhtml (source: P&G. date viewed: 05/10/01)
[21] Ibidem
[22] www.fastcompany.com/online/49/bestpractice.html (source: Fast Company, the Magazine, August 2001 issue, date viewed: 22/10/01)
[23] www.fastcomapny.com/lead/lead_feature/pg1.html (source: Fast Company, date viewed: 19/10/01)
[24] www.mcspotlight.org/beyond/companies/proctor.html (source: McSpotlight, date viewed: 22/10/01)
[25] www.fastcomapny.com/lead/lead_feature/pg1.html (source: Fast Company, date viewed: 19/10/01) 

댓글 남기기

이메일은 공개되지 않습니다.

다음의 HTML 태그와 속성을 사용할 수 있습니다: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>