참고자료

[기감] 5.4.1. 농식품 The Food and Drink Federation (FDF)








5.4.1. 농식품 The Food and Drink Federation (FDF)










1. 개요

식품음료연맹(FDF)

산업 분야 : 식품음료연맹(FDF)은 50개의 단체회원들을 통해 직접적으로 그리고 간접적으로 영국의 식품과 음료 제조업의 약 95%를 대표하고 있다. 회원단체에는 쌀협회, 식품협회, 감자생산자협회, 영국소프트음료협회와 제과연맹 등이 포함되어 있다.

개요 : FDF는 식품과 음료 거대 사업분야를 대표하고 있다. 제조업의 음식과 음료 부문에서 큰 사업을 나타냅니다. 현재 회장은 피터 블랙번, 전 영국네슬레 회장으로 그는 지금 노던푸드의 회장이다. 식품과 음료산업은 정부와 대중에게 자신들의 이익을 증진시킬 목적으로 FDF를 이용하고 있다. 이러한 이익들은 일반적으로 아래와 같다 :

농업의 집약화와 유전자 조작을 포함하는 세계적으로 경쟁적인 식량 생산시스템의 생산, 그래서 식품제조업계에 투여 비용을 최소화함 ;
높은 이익 마진과 고부가가치를 위한 식품과 음료제품에 대한 지원과 촉진 – 이 과정에서 심한 제품 가공 경향이 있고, 종종 건강에 해로운 많은 첨가제 포함.  
이 가공식품 분야에서 새로운 제품에 대한 끊임없는 필요에 맞추는 대학 및 연구기관에서의 연구의제 대한 확신.

FDF는 정부와 대중에 대한 여러 캠페인 및 로비전략으로 이런 이익들을 이어가고 있다. 정부내에 FDF 및/또는 업계대표들이 여러 정부위원회에 앉아 식량문제 처리에 대한 책임을 갖고 있다.

시장점유율/중요성 : FDF는 영국의 식품과 음료생산업체를 대표하는 주요 무역연맹이다. 50개의 회원단체를 통하여, 이 연맹은 영국의 제조업 전체 매출액의 14%에 해당하는 650억 파운드를 대표하고 있다. 50만명이 이 부문에 고용되어 있는데 이는 영국 전체 제조업 인력의 12.7%에 해당한다.

그러므로 FDF는 자신을 아래와 같이 부른다 :

- 최대의 포장업체 고객
- 2번째로 큰 광고 고객
- 세번째로 큰 에너지 고객

게다가, FDF는 간접적으로(자사의 회원을 을 통해) 모든 영국농산물의  2/3를 구매하고 있다.

1. Overview

The Food and Drink Federation (FDF)

Industry Areas: The Food and Drink Federation (FDF), through its 50 members, directly and indirectly represents approximately 95% of the UK food and drink manufacturing sector[1]. Member organisations include the Rice Association, the Food Association, the Potato Processors Association, the British Soft Drinks Association and the Federation of Bakers[2].

Overview: The FDF represents big business in the food and drink sector. Its current president is Peter Blackburn, former chair of Nestlé UK, and now also chair of Northern Foods. Food and drink industries use the FDF to promote their own interests to both government and the public. Such interests typically include:

the production of a globally competitive food production system which involves the intensification and genetic modification of agriculture, thereby minimising input costs for the food manufacturing industry;
the promotion and support of high profit-margin, high value-added food and drink products – in practice this tends to mean highly processed products, often unhealthy and containing many additives.
Ensuring that the research agenda in the universities and research institutions match the ever-increasing need for new products in the processed foods sector.

The FDF relays these interests throught variosu campaigns and lobbying strategies to government and the public. Within government, FDF and/or industry representatives sit on numerous government committees responsible for dealing with food issues.

Market share / Importance: The FDF is the principal trade federation representing UK food and drink producers. Through its 50 members, it represents a gross output of £65 billion, or 14% of total UK manufacturing. 500,000 people are employed within this sector: 12.7% of the UK manufacturing workforce[3].

The FDF therefore calls itself the:

Largest packaging client
2nd largest advertising client
3rd largest energy client

Furthermore, the FDF indirectly (through its members) buys 2/3 of all UK agricultural produce.

프로젝트

FDF는 식품과 음료산업에 관한 자체 보고서, 뉴스, 문서 및 정보를 웹사이트 www.fdf.org.uk. 에 잘 정리하고 있다. 그것은 또한 ‘이 공개 웹사이트는 대중들이 ‘과학에 기반한 정보’를 얻도록 목표로 운영되고 있다 :

www.foodfuture.org.uk 에서 생명 공학 및 식품에 대해서 알 수 있고 ;
www.foodfitness.org.uk 에서 건강한 식습관과 운동의 결합 장려 ;
www.foodlink.org.uk 에서 위생 관리에 대하여 볼 수 있다.

FDF의 좀 더 중요한 일은 ‘영국의 식품과 음료제조업이 작동하도록 환경을 향상시키려는 것’을 목표로 ‘영국의 식품과 음료제조산업의 목소리’로서의 역할을 하는 것이다 : 입법, 경제, 사회 또는 정치에 작용한다. ‘이 단체는 이 산업의 상업적 이익을 보호하고 그들의 국제 경쟁력 극대화를 목표로 하고 있다.’

이를 위해 이들은 적극적인 로비그룹으로 활동하고 있다 ; 웹사이트에 2001년에만도 ‘장관들과 접촉을했다 1000 [미국과 영국과 유럽연합 의원들이나 장관들과 천 여 차례의 접촉'을 가졌고, '유럽연합, 정부와 다른 단체와 수백 차례의 협의'를 했다고 자랑하고 있다. FDF의 사무총장 레이디 제이는 'FDF는 좌표와 100개 이상의 공식 및 비공식적인 상담을 통해 업계를 대표해 방향을 잡아가고 있다.'고 설명했다.

레이디 제이는 또한 FDF는 '식량공급의 중요한 네 그룹 - FDF, 전국농민연맹(NFU), 영국소매컨소시엄과 식품유통연구소 - 의 회장이나 사무총장 등 대표들을 모아 함께 중요한 포럼'을 만드는데 도움을 주고 있다고 설명했다. 그녀는 이것이 '모든 식품공급망의 접근법이고, "동맹" 접근법이며, 우리의 로비 전략의 주요 요소로 계속될 것'이라고 믿고 있다.

이 모든 4개의 이해당사자들은 영국의 농업에 대한 미래에 대한 유사한 비전을 갖고 있는데, 글로벌 경쟁력, 더 강화된 집약농업 그리고 광범위한 GMOs의 사용과 확대 등도 이에 포함된다. 이 로비포럼은 또한 식량공급망에 대한 다른 이해당사자들 - 소위 소농업자 가족농업자, 작은 유기농생산자, 지역식품경제에 대해 일하는 사람들, 농장 노동자 그리고  큰 범위의 소비자 -에게 좀 먹이 사슬의 다른 관심사 - 은 제외시키고 있다.

Projects

The FDF has its own well-kept website with reports, news, documents and information concerning the food and drink industry at www.fdf.org.uk. It also runs tangential websites aimed at getting ‘science-based information’ over to the public:
www.foodfuture.org.uk looks at biotechnology and food;
www.foodfitness.org.uk encourages healthy eating combined with exercise;
www.foodlink.org.uk promotes good hygiene practices.

The FDF’s more important job is to act as the ‘voice of the UK food and drink manufacturing industry’, in which role it aims to ‘improve the environment in which the UK food and drink manufacturing industry must operate: be it legislative, economic, social or political. It aims to safeguard the commercial interests of the industry and maximise its international competitiveness’.

To this end, it is an active lobbying group; the website boasts that in 2001 it had ‘over 1,000 contacts with Ministers [and] Members of Parliaments at UK and EU level’ and had ‘hundreds of consultations with EU, Government and others’[4]. Lady Jay, Director General of the FDF, explains that ‘FDF co-ordinated and represented industry in more than one hundred formal and informal consultation exercises’ [5].

Lady Jay also explains that the FDF has helped create ‘an important forum which brings together the Presidents and Directors General of the four key groupings along the food chain – FDF, the NFU [National Farmer’s Union], the British Retail Consortium and the Institute of Grocery Distribution.’ She believes that this ‘ “joined-up” approach, this Whole Food Chain approach, is and will continue to be, a major element of our lobbying strategy.’

This is largely due to the fact that all four stakeholders hold a similar future vision for agriculture in the UK, one that revolves around global competitiveness, greater intensification of agriculture, and the widespread growth and use of GMOs. This lobbying forum also excludes some of the other interests in the food chain – namely small and family farmers, small organic producers, people working on local food economies, farm-workers and to a large extent consumers.

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References

Footnotes
[1] http://www.bsb.org.uk/members/library/conferences/2001autumn/paper_460.htm
[2] http://www.fdf.org.uk/fdfmembership.html#1
[3] UK Food and Drink Industry Statistics 2000
[4] http://www.fdf.org.uk/fdfmembership.html#2
[5] http://www.bsb.org.uk/members/library/conferences/2001autumn/paper_460.htm

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